سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مکتب قرآن و عترت

چیرگی بر غریزه جنسی؛ چند راهکار

سؤال

در حال حاضر مشکل بسیاری از جوانان، مشکلات جنسی است مخصوصا در جوانان 18 سال به بالا و بعضا متاسفانه امکان ازدواج برای آنان فراهم نیست، راه حل آن چیست؟

کسی که به بلوغ جنسی رسیده ولی امکان ازدواج نداشته باشد، به نظر چند راه کار برای پیشگیری از طغیان شهوت وجود دارد، تا که خود را در فضای گناه قرار نداده و بر خویشتن مسلط گردد.

1. با توجه به وضعیت جسمانی خود، هقته ای دو روز (دوشنبه و پنجشنبه) روزه بگیرد، اگر برای او سخت است، ماهی سه روز (پنجشنبه اول، آخرماه و چهارشنبه وسط ماه) را روزه بگیرد که فقهاء بزرگوار در رساله های عملیّه خود به آن توصیه فرموده اند.
2. پرخوری نکند، قبل از سیر شدن از طعام دست بکشد و تا گرسنه نشود غذا تناول نکند.
3. از خرده خوری بین روز اجتناب کند، پس آجیل خوری نکند.
4. از خوردن غذای معطّر، متنوع و ... پرهیز کند؛ اگر بتواند، تناول غذای خود را به جای سه وعده، به دو وعده¬ی صبح (حدود ساعت 9) و عصر (ساعت 4 یا 5) تقلیل دهد، مناسب تر است.
5. لباس تنگ و چسبان نپوشد.
6. وقتی برای استحمام می رود لباس زیرین خود را از تن در نیاورد، چرا که لخت و عریانی کراهت دارد.
7. از دیدن عکس های مبتذل و غیرمحارم و به ویژه جنس مخالف پرهیز کند، بنابراین، از چشمان خود مواظبت کند، مبادا به چشم چرانی افتد.
8. از گفتن و یا شنیدن جک و فکاهی های جنسی حذر کند.
9. از مجالسی که در آن از این گونه مسائل سخن گفته می شود، پرهیز کند.
10. از حضور در مجالس لهو و لعب (غنا و موسیقی) امتناع ورزد.
11. از اختلاط با زنان و یا مجالسی که مرد و زن بی مبالات هستند، اجتناب کند.
12. هرگز بی کار نباشد و به اشتغال بپردازد. چنان که از اهل بیت (علیهم السلام) روایت شده که: «إنَّ اللهَ یُبغِضُ الشَّابَّ الفَارِغِ» خداوند از جوان بی کار به خشم می آید.
13. به ورزش های عرق گیر بپردازد. مانند: کوه نوردی، صخره نوردی، دو و میدانی، بسکتبال، دوچرخه سواری و ...
14. به معنویت و امور روحانی توجّه بیشتری داشته باشد. این امور به اشکال گوناگون می تواند تحقق یابد که عبارتند از:
الف) شرکت در جلسات دعا و توسل،
ب) حضور در اماکن مقدسه برای زیارت اولیاء الهی و حضرات معصومین (علیهم السلام)،
ج) قدرشناسی از ایام الله و روزهائی که به مناسبت به اعمال خاص عبادی پرداخته می شود.
د) زیارت اموات و گذشتگان،
ه) نشست و برخواست با افراد پاک طینت و آراسته به اخلاق و رفتار نیکو،
و) تفکر در علّت خلقت و هدف از خلقت انسان،
ز) حضور در مساجد و برنامه های مذهبی،
ک) نماز را اول وقت، باتوجه و مراقبت کامل به پای دارد.
ل) حضور در برنامه ها و اردوهای راهیان نور، دیدن مناطق جهاد، رزم و مبارزه با دشمن،
م) عیادت از بیماران،
ن) حضور در تشییع شهداء و بندگان مؤمن الهی،
ح) دیدار از خانواده های شهید و مطالعه خاطرات آن ها،
ط) زیارت قبور شهداء در راه حق و حقیقت و نیز دفاع مقدس.
15. اگر با رعایت این راهکارها بر نفس خویش مسلط نشد و او را سودی نبخشید، بی تردید خواستگاری را جدی گرفته و به قناعت و پرهیز از اسراف و تبذیر و فرار از تجملات، زندگی با همسر را غنیمت شمارد. غنا و بی نیازی خود، یکی از برکاتی است که در ازدواج حاصل خواهد شد.
16. اگر از تمکن مالی برخوردار است، چون درک سختی تجرّد دارد، بر خود اعانت و یاری جوانان در امر ازدواج را لازم شمارد، و خود، دیگران را یاری رساند تا که خداوند او را یاری رساند.
17. مناجات، دعا و گریه های سحری نیز در سهولت بخشی هر مشکل، اصلی انکار ناپذیر است.
18. توسل به ذیل عنایات ائمّه اطهار و به ویژه حضرت اباعبدالله الحسین (علیهم السلام)
در آخر از همه مسئولین محترم در نظام اسلام درخواست دارم که درک مشکلات جوانان عزیز کنند و همه ¬ی آن ها را چون فرزندان خویش دل سوزی کنند.

از درگاه خداوند متعال سهولت امر ازدواج همه جوانان را خواهانم.
منبع :

http://www.aghatehrani.com/data.asp?Id=110



پیام امام خمینى در مورد گروگان ها و تسخیر لانه جاسوسى امریکا

ملت ایران در مقابل این خاندان کثیف و امریکا و عمال آنان دست از مبارزات بر حق خویش بر نمى ‏دارد و نخواهد برداشت.
دولت ایران و جناب آقاى رئیس جمهور تمام کوشش و سعیشان را در استرداد شاه خائن و اخذ اموال ملت ایران از او بنمایند که ملت دلیر دست از این خواست‏ بر حقشان بر نمى‏ دارند و قدمى به عقب نمى ‏گذارند.
یکى از آثار این خواست تصرف لانه جاسوسى بود که مورد تایید ملت قرار گرفت و چیزى جز عکس‏ العمل جنایات دولت امریکا نمى‏ تواند باشد اکنون که کمیسیون بررسى و تحقیق در مداخلات گذشته امریکا در امور داخلى ایران از طریق رژیم شاه سفاک، توسط جناب آقاى رئیس جمهورى و شوراى انقلاب اسلامى ایران تحقق مى‏ پذیرد. جنایات آنان به اثبات خواهد رسید.
لازم است در آن روز ، معلولین عزیز و قهرمانان انقلاب ما در این مجمع حضور یابند و خانواده شهدا، طومارهاى جنایات شاه و امریکا را به محکمه بفرستند.
همان طور که بارها گفته‏ام ما خواستار استرداد شاه و اموال ملت از او مى ‏باشیم. دانشجویان مسلمان و مبارزى که لانه جاسوسى را اشغال کرده‏اند با عمل انقلابى خودشان ضربه‏اى بزرگ بر پیکر امریکاى جهان خوار وارد نمودند و ملت را سرافراز کردند ولى از آنجا که درآینده نزدیک نمایندگان مردم در مجلس شوراى اسلام اجتماع مى ‏نمایند. با نمایندگان مردم است تا نسبت‏به آزادى گروگانها و امتیازاتى که در قبال آن باید بگیرند تصمیم گیرند زیرا این مردم‏ اند که باید در جریانات سیاسى دخالت داشته باشند; البته تا تشکیل مجلس شوراى اسلامى، شوراى انقلاب و جناب رئیس جمهور کوشش خودشان را درباره برگرداندن شاه و اموال ملت و جریانات سیاسى که زمینه اینگونه خواستها را فراهم مى ‏کند، مبذول دارند از خداوند متعال نصرت اسلام و شکست دشمنان اسلام را خواستارم.
( چهارم اسفند 1358)
 


به نام خدا

روش تحقیق در معناشناسی مفردات قرآن کریم

مراد از معناشناسی مفردات قرآن شناخت معانی مفردات قرآن در دو حوزه تاریخی و توصیفی است. بنابراین مفردات قرآن را باید به دو روش معناشناسی کرد: معناشناسی تاریخی و معناشناسی توصیفی.

1. معناشناسی تاریخی

مراد از معناشناسی تاریخی شناخت معنای اولیه و معانی بعدی آن در طول تاریخ حیات لغت است. در معناشناسی تاریخی باید به دو سؤال اصلی پاسخ داد: 1. لغت چگونه پدید آمده است؟ 2. لغت چه تطورات معنایی در طول تاریخش از گذشته تا حال پیدا کرده است؟

یک لغت حسب مورد به یکی از اشکال ذیل پدید می‏آید: 1. وضع ؛ 2. اشتقاق(صغیر یا صرف/ کبیر یا قلب/ اکبر یا ابدال/ کبار یا نحت) 3. ترکیب؛ 4. اقتباس.

یک لغت به یکی از اشکال ذیل نیز تطور معنایی پیدا می‏کند: 1. توسعه معنای(تبدیل خاص به عام/ علم به مشترک معنوی)؛ 2. تعدد معنایی( تبدیل یک معنا به چندمعنا/ پیدایش مشترک لفظی)؛ 3. تجوز معنایی(تبدیل حقیقت به مجاز)؛ 4. مهجوریت معنایی(از میان رفتن معنای لفظ).

شیوه‏ های معناشناسی تاریخی دو نوع است: 1. معناشناسی قیاسی؛ 2. معناشناسی استقرائی.

مراد از معناشناسی قیاسی عرضه موارد استعمال لغت و مشتقات آن بر قواعد حاکم بر رشد زبان‏آموزی کودک. این قواعد عبارت‏اند از: 1. تقدم معنای محکیه(حکایت اصوات) بر معنای غیر محکیه؛ 2. تقدم معنای حسی بر عقلی/ مادی بر مجرد؛ 3. تقدم معنای جزئی بر معنای کلی؛ 4. تقدم معنای پیرامونی بر معنای دوردست؛ 5. تقدم معنای اسمی بر معنای فعلی و مصدری. این شیوه در مواردی به کار می‏آید که تاریخ‏گذاری استعمالات قابل تشخیص نیست.

مراد از معناشناسی استقرائی این است که متونی که لغت در آن به کار رفته است، به ترتیب تاریخی یعنی تاریخ تدوین یا تاریخ مؤلف مرتب می‏شود؛ نظیر دوره قبل از قرآنی یعنی دوره جاهلی؛ دوره قرآنی یعنی دوره 23 ساله نبوت پیامبر(ص) و اندکی بعد از آن؛ دوره بعد از قرآنی یا دوره پیدایش معانی اصطلاحی و علوم و فنون. این شیوه در مواردی کاربرد دارد که تاریخ تدوین متن قابل تشخیص است.

2. معناشناسی توصیفی

مراد از معناشناسی توصیفی شناخت معنای اصلی یعنی مراد متکلم و نیز معانی هاله‏ای آن است. بنابراین دو سؤال مهم در اینجا جای طرح دارد: 1. مراد متکلم از لفظ در جمله‏ای که در آن به کار رفته چیست؟ 2. وقتی آن لفظ ذکر می‏شود، چه مفاهیمی به ذهن مخاطب متبادر می‏شود؟

برای شناخت معنای اصلی یا مراد متکلم باید به قرائن کلام توجه کرد. این قرائن دو نوع‏اند: قرائن لفظی و قرائن معنوی. قرائن لفظی سیاق و آیات متحد الموضوع است و قرائن معنوی یا حالی عبارت‏اند از: شأن متکلم؛ شأن مخاطب؛ زمان نزول و مکان نزول.

برای شناخت معانی هاله‏ای باید به ترتیب به این سؤالات پاسخ داد: 1. لغت مورد بررسی چه مشتقاتی در قرآن دارد؟ 2. هر مشتق آن به چه وجوهی از معانی در قرآن به کار رفته است؟ 3. حوزه معناشناختی هر وجه معنایی چیست؟ یعنی چه مترادف‏ها یا متضادها یا مجاورهایی دارد؟ 4. مفاهیمی که در قرآن به لغت مورد بحث اسناد داده شده چیست؟

منبع: http://nekoonam.parsiblog.com


به نام خدا

در پی اهانت نفرت انگیز دشمنان اسلام به ساحت نورانی پیامبر اعظم(ص)

رهبر معظم انقلاب در پیام مهمی تاکید کردند متهم ردیف اول این جنایت،

صهیونیسم و دولت آمریکا است.

متن پیام آیت الله العظمی خامنه ای به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله العزیز الحکیم: یریدون لیطفئوا نورالله بافواههم والله متم نوره ولو کره الکافرون

ملت عزیز ایران؛ امت بزرگ اسلام
دست پلید دشمنان اسلام بار دیگر با اهانت به پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله وسلم کینه عمیق خود را آشکار ساخت و با اقدامی جنون آمیز و نفرت انگیز، خشم مجموعه های خبیث صهیونیستی را از تلألؤ روزافزون اسلام و قرآن در جهان کنونی نشان داد. در روسیاهی عاملان این جنایت و گناه بزرگ همین بس که مقدس ترین و نورانی ترین چهره میان مقدسات عالم را آماج یاوه های مشمئزکننده خویش ساخته اند. پشت صحنه این حرکت شرارت بار، سیاست های خصمانه صهیونیسم و آمریکا و دیگر سران استکبار جهانی است که به خیال باطل خود می خواهند مقدسات اسلامی را در چشم نسل های جوان در دنیای اسلام از جایگاه رفیع خود فروافکنده و احساسات دینی آنان را خاموش کنند. اگر از حلقه های قبلی این زنجیره پلید یعنی سلمان رشدی و کاریکاتوریست دانمارکی و کشیش های آمریکایی آتش زننده قرآن حمایت نمی کردند و دهها فیلم ضد اسلام را در بنگاه های وابسته به سرمایه داران صهیونیست سفارش نمی دادند، امروز کار به این گناه عظیم و غیرقابل بخشش نمی رسید. متهم اول در این جنایت، صهیونیسم و دولت آمریکا است. سیاستمداران آمریکا اگر در ادعای دخالت نداشتن خود صادقند باید عاملان این جنایت شنیع و پشتیبانان مالی آن را که دل ملتهای مسلمان را به درد آورده اند، به مجازات متناسب با این جرم بزرگ برسانند.
برادران و خواهران مسلمان در سراسر جهان نیز بدانند که این حرکات مذبوحانه دشمنان در برابر بیداری اسلامی، نشانه عظمت و اهمیت این خیزش و مبشر رشد روزافزون آن است، والله غالب علی امره
سیدعلی خامنه ای
23 شهریور 1391

http://www.kayhannews.ir/910625/3.htm#other301

 


 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیم‏

سید علی خان مدنی شارح صحیفه ی سجادیه می گوید: آیات اسم اعظم خدا

آیاتی است که با جمله ی بی نقطه ی ( الله لا اله الّا هو) شروع می شود و هر کس
که خواسته  ی مهمی-کوچک یا بزرگ-  دارد. اگر 11یازده بار این آیات را با طهارت و
حضور قلب بخواند ان شاء الله خواسته ی او برآورده می شود.آن آیات عبارتند از:

1- اللَّهُ لا إِلهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لا نَوْمٌ لَهُ ما فِی السَّماواتِ وَ ما فِی الْأَرْضِ مَنْ ذَا الَّذی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ ما بَیْنَ أَیْدیهِمْ وَ ما خَلْفَهُمْ وَ لا یُحیطُونَ بِشَیْ‏ءٍ مِنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِما شاءَ وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ وَ لا یَؤُدُهُ حِفْظُهُما وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظیمُ (255) لا إِکْراهَ فِی الدِّینِ قَدْ تَبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِنْ بِاللَّهِ فقد استَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقى‏ لاَ انْفِصامَ لَها وَ اللَّهُ سَمیعٌ عَلیمٌ (256) اللَّهُ وَلِیُّ الَّذینَ آمَنُوا یُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النُّورِ وَ الَّذینَ کَفَرُوا أَوْلِیاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُمْ مِنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُماتِ أُولئِکَ أَصْحابُ النَّارِ هُمْ فیها خالِدُونَ (بقره: 255-257)

2- اللَّهُ لا إِلهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ (2) نَزَّلَ عَلَیْکَ الْکِتابَ بِالْحَقِّ مُصَدِّقاً لِما بَیْنَ یَدَیْهِ وَ أَنْزَلَ التَّوْراةَ وَ الْإِنْجیلَ (3) مِنْ قَبْلُ هُدىً لِلنَّاسِ وَ أَنْزَلَ الْفُرْقانَ ... (آل عمران:2-4)(تا همین جا=و انزل الفرقان)

3- اللَّهُ لا إِلهَ إِلاَّ هُوَ لَیَجْمَعَنَّکُمْ إِلى‏ یَوْمِ الْقِیامَةِ لا رَیْبَ فیهِ وَ مَنْ أَصْدَقُ مِنَ اللَّهِ حَدیثاً (نساء: 87)

4- اللَّهُ لا إِلهَ إِلاَّ هُوَ لَهُ الْأَسْماءُ الْحُسْنى‏ (طه: 8)

5- اللَّهُ لا إِلهَ إِلاَّ هُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظیمِ (نمل: 26)

6- اللَّهُ لا إِلهَ إِلاَّ هُوَ وَ عَلَى اللَّهِ فَلْیَتَوَکَّلِ الْمُؤْمِنُونَ (تغابن: 13)

نکته: نگارنده از ناحیه ی توسّل به این آیات عظیمه در حلّ مسائل و رفع مشکلات جزیی و کلی بهره ی شایانی برده است، به قدری که آثار تلاوت این آیات شریفه را نیز جلوه ای از اعجاز قرآن می داند.

 


به نام خدا

روش مبارزه ی عمرو عاص و سیاست امروز استکبار

در یک از روز ها علی (ع) به معاویه پیام داد چرا باید مردم را در میان خود به کشتن دهیم؟

خودت به جنگ من بیا و هر کدام دیگری را کشت عهده دار خلافت شود، معاویه به عمرو عاص گفت :«عقیده ی تو چیست؟

 گفت :« این مرد به تو انصاف داده است، به جنگ او برو ، معاویه گفت: مرا به خودم مغرور می سازی ؟

چرا به میدان جنگ با او بروم و حال آن که قبیله های عک و اشعری ها زیر فرمان من هستند و از من حمایت می کنند.

و این بیت را خواند: « پادشاهان را با جنگ تن به تن چکار و حال آن که بهره ی مبارز پاره گوشتی از شاهین و باز است».

معاویه ازاین جهت بر عمرو عاص خشم گرفت و چند روزی او را نپذیرفت تا آن که عمرو عاص به معاویه گفت :

« فردا بامداد من به جنگ علی (ع) خواهم رفت ».

بامداد عمرو عاص به میدان آمدو میان دو لشکر ایستاد و این رجز را خواند.

«زره مرا بر من استوار کنید که گشوده نشود، روزی برای همدان و روزی برای صدف است.

تمیمی ها همچنان روزی دارند مگر آن که منحرف شوند و برای ربیعه روز دشواری است،

چون مانند شتر خشمگین به حرکت درآیم آنان را با نیزه های استوار نیزه خواهم زد ».

و بانگ برداشت که ای اباحسن به جنگ من بیا که من عمرو عاصم، و علی (ع) به میدان آمد،

 نخست با نیزه جنگ کردند و کاری از پیش نبردند، علی (ع) شمشیر خود را بیرون کشید و بر عمرو عاص حمله کرد

 و چون خواست بر او فرود آورد ، عمرو خود را از اسب فرو افکند

 و یکی از پاهای خود را بلند کرد و عورتش آشکار شد.

 علی(ع) روی خود را از او بر گرداند و رهایش کرد.

و چون عمرو عاص پیش معاویه بر گشت، معاویه به او گفت :« خدا را شکر کن و از سیاهی نشیمنگاه خود سپاسگزار باش »

.(الأخبار الطوال،أبی حنیفة أحمد بن داود الدینوری،م282ق/176-177)

اگر امروز هم جبهه ی استکبار با تمام قدرت تبلیغاتی اش به فرهنگ برهنگی و نمایش عریان گری

دامن می زند، نه به خاطر ژست آزادی و ارزش نهادن به آزادی انسان است، 

 بلکه از سر استیصال و در ماندگی در برابر اسلام و قرآن است که فرهنگ روحبخش آن هر روز فوج دیگری

از غربیان غرق در فرهنگ منحط  برهنگی را نجات می دهد و پس از تطهیر با شهادتین آنان

را به آغوش گرم و پاک اسلام ناب می کشاند.

البته یک جهتش هم برای کسب ننگین ثروت از محل نمایش زنان و دختران برهنه ی و ...است

زیرا غرب ماده گرا برای کسب پول بیشتر از هیچ جنایتی فرو گذار نمی کند، از به راه انداختن

جنگ و کشتار بی گناهان گرفته تا ترویج عریانی و نمایش بدن ...



عرضه انسان بر قرآن کریم، از بهترین دستورات اهل بیت (ع)
بهترین دستوری که اهل بیت (ع) به ما دادند، این است که ما خودمان را بر قرآن و عترت عرضه کنیم؛ یعنی اینها میزان خوبی اند، ما هر روز خود را در این ترازو بسنجیم؛ ببینیم سبک شدیم، سنگین شدیم، تهی مغزیم یا وزینیم؛ چاره جز این نیست! ما باید خود را با این ترازو بسنجیم؛ اگر کسی خود را با ترازو وزن نکرد، این زندگی عمیاء (کورکورانه)دارد، این با تخمین دارد زندگی می کند. در فقه گفتند در خرید و فروش بالأخره مشاهده کافی نیست، حدس وتخمین کافی نیست؛ اگر آن کالا مکیل است، باید کیل بشود؛ اگر موزون است، باید وزن بشود؛ اگر ممسوح است، باید مساحت بشود؛ بالأخره باید با یک واحدی سنجیده بشود !
وجود مبارک پیغمبر (ص) به ما دستور داد: ز نوا قبل ان توزنوا(1)، قبل از اینکه شما را وزن کنند، شما خودتان را وزن بکنید؛ چون اگر ما خودمان را وزن نکردیم، در یوم المیزان بخواهند ما را وزن کنند، به ما سخت می گذرد ! فرمود: خودتان وزن کنید. اگر وزن کنیم، بالأخره یک ترازوئی لازم است که خود را بسنجیم یا نه ! وجود مبارک امام باقر فرمود (2)، ائمه دیگر (ع) فرمودند که شما خودتان را بر قرآن کریم عرضه کنید، با آن بسنجید.اگر قرآن میزان است، اگر سنّت اهل بیت (ع) میزان است؛ ما خود را با این ترازو باید بسنجیم. پس هم باید مراقب خودمان باشیم که در چه حدّیم و هم این ترازو را بشناسیم. حتماً باید اصول کلّی که در قرآن کریم ارائه شد یا در سنّت اهل بیت (ع) بیان شد؛ اینها را کاملاً بدانیم ! حالا یا اجتهاداً یا تقلیداً.

ادامه مطلب...