به نام خدا
روش مبارزه ی عمرو عاص و سیاست امروز استکبار
در یک از روز ها علی (ع) به معاویه پیام داد چرا باید مردم را در میان خود به کشتن دهیم؟
خودت به جنگ من بیا و هر کدام دیگری را کشت عهده دار خلافت شود، معاویه به عمرو عاص گفت :«عقیده ی تو چیست؟
گفت :« این مرد به تو انصاف داده است، به جنگ او برو ، معاویه گفت: مرا به خودم مغرور می سازی ؟
چرا به میدان جنگ با او بروم و حال آن که قبیله های عک و اشعری ها زیر فرمان من هستند و از من حمایت می کنند.
و این بیت را خواند: « پادشاهان را با جنگ تن به تن چکار و حال آن که بهره ی مبارز پاره گوشتی از شاهین و باز است».
معاویه ازاین جهت بر عمرو عاص خشم گرفت و چند روزی او را نپذیرفت تا آن که عمرو عاص به معاویه گفت :
« فردا بامداد من به جنگ علی (ع) خواهم رفت ».
بامداد عمرو عاص به میدان آمدو میان دو لشکر ایستاد و این رجز را خواند.
«زره مرا بر من استوار کنید که گشوده نشود، روزی برای همدان و روزی برای صدف است.
تمیمی ها همچنان روزی دارند مگر آن که منحرف شوند و برای ربیعه روز دشواری است،
چون مانند شتر خشمگین به حرکت درآیم آنان را با نیزه های استوار نیزه خواهم زد ».
و بانگ برداشت که ای اباحسن به جنگ من بیا که من عمرو عاصم، و علی (ع) به میدان آمد،
نخست با نیزه جنگ کردند و کاری از پیش نبردند، علی (ع) شمشیر خود را بیرون کشید و بر عمرو عاص حمله کرد
و چون خواست بر او فرود آورد ، عمرو خود را از اسب فرو افکند
و یکی از پاهای خود را بلند کرد و عورتش آشکار شد.
علی(ع) روی خود را از او بر گرداند و رهایش کرد.
و چون عمرو عاص پیش معاویه بر گشت، معاویه به او گفت :« خدا را شکر کن و از سیاهی نشیمنگاه خود سپاسگزار باش »
.(الأخبار الطوال،أبی حنیفة أحمد بن داود الدینوری،م282ق/176-177)
اگر امروز هم جبهه ی استکبار با تمام قدرت تبلیغاتی اش به فرهنگ برهنگی و نمایش عریان گری
دامن می زند، نه به خاطر ژست آزادی و ارزش نهادن به آزادی انسان است،
بلکه از سر استیصال و در ماندگی در برابر اسلام و قرآن است که فرهنگ روحبخش آن هر روز فوج دیگری
از غربیان غرق در فرهنگ منحط برهنگی را نجات می دهد و پس از تطهیر با شهادتین آنان
را به آغوش گرم و پاک اسلام ناب می کشاند.
البته یک جهتش هم برای کسب ننگین ثروت از محل نمایش زنان و دختران برهنه ی و ...است
زیرا غرب ماده گرا برای کسب پول بیشتر از هیچ جنایتی فرو گذار نمی کند، از به راه انداختن
جنگ و کشتار بی گناهان گرفته تا ترویج عریانی و نمایش بدن ...