سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مکتب قرآن و عترت

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تأکید بر اهمیت علم و دانش در اسلام گفت: برای هر انسانی واجب است در همه حال در حال خواندن و مطالعه باشد، در اسلام فارغ التحصیل شدن معنی ندارد.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در آذربایجان غربی تأکید کرد: آموزش و پرورش امروز کشور ما موفق نبوده است، زیرا با افزایش علم و دانش، احترام و ادب در میان جوانان نسبت به جامعه و خانواده کاسته شده است.
وی اظهار کرد: معلمی شغل انبیا و فرشتگان است و این شغل از مهندسی، پزشکی و تمام شغل ها برتر است، معلمان باید با این توان نسبت به تقویت فلسفه نماز و فضیلت های آن در میان دانش آموزان تلاش کنند.
قرائتی افزود: معلمان باید مطالعه را در اولویت برنامه های کاری خود قرار داده و دانش آموزان را نیز به مطالعه بیشتر ترغیب کنند.
وی با تأکید بر اهمیت رابطه متقابل بین معلم و شاگرد و تعامل مربیان و خانواده های دانش آموزان در جامعه اظهار کرد: داشتن این نوع روابط در جامعه ما بسیار مهم است، باید مبانی آن هر چه بیشتر مستحکم شود.
قرائتی بهترین وسیله تربیت فرزندان و نونهالان را نهادینه کردن فرهنگ نماز در خانواده ها دانست و افزود: نماز موجب تحول درونی، رفع تشویش و نگرانی در میان دانش آموزان شده و ذهن آنها را برای یادگیری آماده می کند.

http://www.kayhannews.ir/910207/3.HTM#other315